خودزنی دختران نوجوان

خودزنی دختران به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد. برخی تصور می‌کنند که بروز این رفتار در دوران نوجوانی، کاملا طبیعی است. اما اینکار نه تنها رایج و طبیعی نبوده؛ بلکه به دلایل مختلفی نیز صورت می‌گیرد. همچنین این آسیب به هر شکلی که باشد؛ بازهم خطرناک بوده و والدین یا مدرسه باید این موضوع را پیگیری کنند.

منبع: خودزنی دختران نوجوان

در واقع اینکار یکی از مواردی است که به طور واضح نشان می‌دهد؛ فرد به کمک نیاز داشته و نمی‌تواند رفتارهای خودآسیبی خود را کنترل کند. از طرفی به دلیل اینکه آنها در اکثر موارد این زخم‌ها را از دیگران پنهان می‌کنند؛ اطرافیان به راحتی نمی‌توانند این موضوع را شناسایی و پیگیری کنند. والدین بهتر است در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و به فرزند خود کمک کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی دختران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خودزنی دختران

فراموش نکنید که خودزنی دختران، نوعی خشوت بوده و می‌تواند پیامدهای بسیار بدی در پی داشته باشد. به همین دلیل توجه و پیشگیری از این موضوع، بسیار مهم است. این اقدامات کاملا ارادی بوده و در صورت سلامت عقلانی فرد با اختیار کامل اینکار را انجام می‌دهند. روانشناسان دلایل زیادی را برای این رفتار مطرح می‌کنند. با اینکه اینگونه رفتارها در سن نوجوانی و بلوغ بیشتر بروز می‌کنند؛ اما اگر با این موضوع به روش درست برخورد نشود؛ ادامه دار شده و در آینده نیز بروز می‌کند. در واقع فرد تا پایان عمر به خود، به روش های مختلفی آسیب می‌زند. این افراد خود را مستحق آزار روانی و آسیب بدنی می‌دانسته و در اینکار افراط نیز می‌کنند.

انواع خودزنی دختران


از آنجایی که خودزنی دختران به اشکال مختلفی انجام می‌شود؛ خانواده ها با اطلاع از این انواع می‌توانند از این موضوع مطلع شده و پیشگیری کنند. برخی از انواع خودزنی ها، شامل موارد زیر می‌شود.

سوزاندن بدن: فرد با روش های مختلفی پوست خود را سوزانده و این کار را با وسیله های مختلفی مثل فندک، شمع و… انجام می‌دهند.

بریدن اعضا: بریدن اعضای بدن و یا خراشیدن پوست نیز یکی دیگر از رفتارهای خودزنی دختران است. اینکار را گاهی حتی به وسیله ناخن و دندان های خود نیز انجام می‌دهند.

سوراخ کردن: سوراخ کردن بدن، به وسیله ابزار های نوک تیز مثل مداد، سوزن و… انجام می‌گیرد. اینکار از هیجانات منفی افراد ناشی می‌شود و دختران هیچ کنترلی بر روی آن ندارند.

ضربه زدن: از طرفی دیگر برخی دیگر از دختران، ضربه زدن را برای آسیب زدن به خود انتخاب می‌کنند. این رفتار بیشتر در افرادی دیده می‌شود که یا مبتلا به اختلالات روانی هستند و یا عقب ماندگی ذهنی دارند.

علل خودزنی دختران

خودزنی دختران، نشانه ای برای مشکلات حاد تر و ریشه ای تر برای آنهاست. این موضوع برای هر فردی متفاوت بوده و باید با توجه به آن اقدام کرد.

⭕جلب توجه

یکی از شایع ترین دلایل خودزنی دختران، جلب توجه از دیگران است. این موضوع مخصوصا در نوجوانان، بیشتر شایع است. چرا که آنان نیاز به محبت و توجه بیشتری دارند. والدین باید بیشتر به فرزندان خود اهمیت دهند و رفتارهای آنان را زیر نظر بگیرند. خلایی که به دلیل بی توجهی والدین ایجاد می‌شود؛ با روش های نامناسبی توسط فرزندان جبران می‌شود.

⭕ابتلا به اختلالات روانی یا شخصیتی

یکی از رفتارهایی که برخی از افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی و روانی انجام می‌دهند؛ خودزنی و رفتارهای خودجرحی است. چنین افرادی که کنترلی بر روی افکار خود نداشته و به دلیل احساسات منفی زیادی که تحمل می‌کنند؛ به خود آسیب می‌زنند. از آنجایی که دختران از روحیات حساس تری برخوردار هستند؛ به همین دلیل رفتار خودزنی دختران در صورت ابتلا به اختلالات روان بیشتر است. برای اطلاع از روش های برخورد با شخصیت مرزی کلیک کنید.

⭕عقب ماندگی ذهنی

یکی دیگر از دلایل آسیب هایی که افراد به خود وارد می‌کنند؛ عقب ماندگی ذهنی و ابتلا به اوتیسم است. البته این افراد هیچ تصوری از پیامدهای این رفتارها ندارند و گاها به صورت غیرارادی آنها را انجام می‌دهند. این افراد نیاز به مراقبت دائمی داشته و والدین و مربیان باید توجه بیشتری داشته باشند.

⭕اتفاقات ناگوار گذشته

سابقه تجاوز و سواستفاده جنسی نیز، یکی از عوامل زمینه ساز خودزنی دختران است. به طور کلی افرادی که در دوران گذشته شرایط بدی را تجربه کرده اند؛ به دلیل ابتلا به استرس پس از سانحه، بسیار احتمال دارد که افکار خودکشی و یا آسیب زدن به خود را داشته باشند. در چنین شرایطی افراد احتمالا احساس شرم و خجالت زیادی را تحمل می‌کنند که همین احساس منجر به بروز چنین رفتارهای می‌گردد. برای آشنایی با اختلال استرس پس از سانحه کلیک کنید.

نشانه های رفتاری خودزنی دختران

کمبود اعتماد به نفس

استفاده از لباس های پوشیده در بیشتر موارد

مشکلات تحصیلی و خانوادگی

همراه داشتن لوازمی مانند تیغ، چاقو، فندک و…

عوامل برانگیزاننده خودزنی دختران

برخی از شرایط دختران را بیشتر در معرض رفتار خودزنی قرار می‌دهد. در واثع گذشته و سلامت روان افراد در این مورد بسیار موثر هستند. اما گاهی شاید بروز رفتارهای خودآسیبی در دخترانی هستیم که در گذشته به صورت طبیعی رفتار می‌کرده اند. برای مثال مشکلات خانوادگی و اعتیاد اعضای خانواده، مشکلات مالی و اقتصادی، مشاهده این رفتار در دختران دیگر، تعارضات حل نشده دوران کودکی و… همگی می‌توانند دختران را برای خودزنی، برانگیخته کنند. برای اطلاع از راه های درک فرزند نوجوان کلیک کنید.

تشخیص خودزنی دختران

طبیعی است که در صورت خودزنی دختران، آنها این رفتار را از دیگران پنهان کنند. همچنین معمولا آنها تبهر زیادی در اینکار دارند. به همین دلیل باید برای شناسایی و مقابله با این رفتار، در ابتدا تشخیص دقیق صورت گیرد. برخی از فاکتورهایی که والدین، مدرسه و یا درمانگر باید به آنها توجه داشته باشد؛ انزوا و گوشه گیری، وجود زخم هایی که بهبود نیافته و بدتر می‌شوند، مالدین و خاراندن بدن، اشکال در برقراری ارتباط با دیگران، پنهانکاری، پوشیدن لباس های ضخیم و پوشیده حتی در فصول گرم سال، بانداژ کردن دست و… است. همچنین مدت زمان ماندگاری این علائم نیز برای تشخیص مهم هستند.

شیوع رفتار خودزنی دختران

از آنجایی که در بیشتر مواردف این رفتار از دیگران پنهان می‌شود؛ هیچ امار رسمی از آن در دست نیست. اما به طور کلی بالارفتن آمار ابتلا به مشکلات روانی، پیش بین خوبی برای افزایش آمار خودزنی دختران نیز هست. همچنین پژوهشگران برای بروز این رفتار، هیچ تفاوتی میان نژادها، کشور، سن و یا جنسیت خاصی قائل نیستند. اما به طور کلی افراد به طور میانگین، اولین بار این رفتار را در سن 12 سالگی نشان داده و با پایان دوران نوجوانی نیز دیگر آن را ادامه نمی‌دهند. البته در بزرگسالی نیز همچنان شاهد رفتارهای مثل کندن پوست دست و یا پوست لب هستیم؛ که اشکالی از آسیب زدن به خود هستند. برای اطلاع از دلایل اختلال کندن پوست کلیک کنید.

چگونگی مقابله با خودزنی دختران


در نهایت خود فرد و یا اطرافیان او بعد از اینکه از پیامدهای ناشی از مطلع شدند و یا آن را شناسایی کردند؛ باید برای درمان و از بین بردن این عادت اقدام کنند. روش های مختلفی در این زمینه وجود دارند که افراد باید متناسب با شرایط خود از آنها استفاده کنند.

✅کمک گرفتن از روانشناس

در واقع اصلی ترین و اولین اقدامی که افراد باید انجام دهند؛ مراجعه به روانشناس است. از آنجایی که دلیل خوزنی دختران بسیار ریشه ای تر و عمیق تر چیزی که افراد تصور می‌کنند؛ کمک گرفتن از یک متخصص ضروری است. روانشناس در ابتدا شرایط را بررسی کرده و در قدم بعدی راهکارهای عملی برای مقابله با این مشکل ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از خودکشی در نوجوانان کلیک کنید.

✅حمایت از آنها

اطرافیان باید از دختر حمایت کرده و بیشتر از قبل به او توجه کنند. در واقع بهتر است او اصلا تنها نباشد و در صورتی که افراد نشانه های بروز مجدد این رفتار مشاهده کردند؛ حواس فرد را پرت کنند. در چنین شرایطی او دیگر برای گرفتن توجه از اطرافیان خود از این روش استفاده نمی‌کند.

✅دارودرمانی

در برخی موارد متخصصین برای کنترل استرس و اضطراب فرد از روش های دارودرمانی را تجویز می‌کنند. البته مصرف دارو باید بسیار محتطانه و زیر نظر متخصص انجام شود. چرا که در چنین افرادی احتمال خودکشی بسیار زیاد است. افراد می‌توانند از همین قرص ها برای آسیب زدن به خود استفاده کنند. بهتر است داروها به صورت محدود و در دوز پایین در اختیار فرد قرار گیرند.

سخن پایانی

فراموش نکنید که دختران نیز بعد از مدتی از این رفتار و یا حتی زخم هایی که روی بدن خود دارند؛ لذت نبرده و حتی احساس شرم می‌کنند. اما نمی‌توانند آن را کنترل کرده و یا از دیگران کمک گیرند. بهتر است اطرافیان به جای سرزنش کردن، بیشتر از قبل از آنها حمایت کرده و کمک های تخصصی را جدی بگیرند. همچنین فرد را از عوارض جانبی این رفتار برای سلامت روان و بدن آگاه کرده و او را تشویق به درمان کنند. بهتر است والدین، معلمان و حتی درمانگرف با یکدیگر همکاری کرده و هماهنگ باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودزنی دختران می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع: خودزنی دختران نوجوان

[ بازدید : 1 ]

[ دوشنبه 28 اسفند 1402 ] 10:25 ] [ آواژه ]

[ ]

حسادت کودک

حسادت کودک واکنشی منفی و مخرب است که اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ممکن است آینده او را نیز تحت تاثیر قرار دهد. البته بروز حسادت در کودکان، تا حدی طبیعی است اما به هر حال نباید به این احساس در فرزندان خود دامن بزنند. این رفتار به دلایل مختلفی ایجاد شده و ادامه دار می‌گردد. طبیعی است که کودکان در شرایط مختلف، درک صحیحی از مسائل نداشته و به همین دلیل درگیر حسادت می‌شوند. حتی گاهی این حسادت اصلا منطقی بوده و هیچ نسبتی بین آن موضوع و کودک وجود ندارد. اما به هر حال باید تا حد امکان این احساس را از بچه‎ها دور کرده و به آنها آموزش داد. گاهی این خود والدین هستند که باعث برانگیخته شدن حسادت در فرزندان خود می‌گردند. که این موضوع می‌تواند آسیب زیادی به آنها بزند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

منبع: حسادت کودک 

برای دریافت مشاوره در زمینه حسادت کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

حسادت کودک

وقتی کودک احساس ناکافی بودن و یا بی ارزشی می‌کند؛ حسادت را نشان می‌دهد. در واقع او نیاز به محبت و توجه زیادی داشته و اگر آن را دریافت نکند؛ درگیر حسادت می‌گردد. این حسادت در ابتدا از اطرافیان کودک و همسالان او آغاز شده و به تدریج گسترده تر می‌شود. این موضوع تا حد زیادی بر ارتباطات کودک با دیگران نیز اثر گذار است. در واقع با وجود حسادت او نمی‌تواند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کند. حتی از والدین خود نیز احساس انزجار کرده و احساسات مختلفی را تجربه می‌کند. واکنش والدین در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت است. در واقع آنها باید در این مورد اقدام کرده و مدیریت احساسات را به کودک خود آموزش دهند. برای اطلاع از دلایل تف کردن کودکان کلیک کنید.

علت حسادت کودک


حسادت کودک به دلایل مختلفی بروز می‌کند. معمولا این دلایل بین همه کودکان مشترک بوده و در بیشتر موارد نسبت به خواهر و برادرهای خودشان است. اما این موضوع می‌تواند علل دیگری نیز داشته باشد. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل می‌پردازیم.

💠دلبستگی ناایمن

اگر در دوران رشد کودک، مخصوصا قبل از دو سالگی دلبستگی به شکل درستی در کودک شکل نگیرد؛ او دچار اضطراب و ترس از دست دادن می‌گیرد. در واقع او همواره می‌ترسد که شما را از دست داده و یا حتی با فرد دیگری تقسیم کند. این موضوع یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین دلایل حسادت کودک است و همچنین در رابطه با دیگر اعضا بروز می‌کند.

💠مقایسه کردن او با دیگران

یکی از رفتارهای اشتباهی که والدین مرتکب آنها می‌شوند؛ مقایسه کودک خود با دیگران است. این رفتار باعث احساس ناامنی و بی ارزشی در کودک شده و منجر به حسادت کودک می‌گردد. مقایسه کردن منجر به ایجاد رقابت ناسالم بین کودک و دیگران می‌گردد و او را تبدیل به فردی کمالگرا می‌کند. همچنین در چنین شرایطی او نمی‌تواند احساس خوبی به همسالان خود نیز داشته باشد.

💠استرس و اضطراب کودک

گاهی این احساسات درونی خود کودک است که باعث شکل گیری حسادت کودک می‌گردد. برخی از کودکان به طور ذاتی برانگیخته تر و پراسترس تر از دیگران هستند. که همین موضوع باعث می‌شود همواره رفتارهای دیگران را زیر نظر گرفته و دچار حسادت گردند. در چنین شرایطی وظیفه والدین است که محیطی آرام و امن برای فرزندان خود مهیا کنند.

💠رقابت ناسالم

گاهی والدین از سنین پایین، کودکان خود را درگیر رقابت های مختلفی می‌کنند که تناسبی با سن آنها ندارد و یا اصلا مورد علاقه کودک نیست. اما کودک به دلیل فشارهای والدین به آن ادامه داده و به دیگران حسادت می‌کند. این شرایط تاثیر منفی بر شخصیت کودک گذاشته و او را وادار به بروز رفتارهای مختلفی می‌کند.

انواع حسادت کودک

به طور کلی حسادت انواع مختلفی دارد. این مورد در مورد بزرگسالان نیز صدق می‌کند. اما به طور کلی حسادت کودک نیز به شکل های مختلفی خود را بروز می‌دهد. برای مثال برخی از کودکان تنها به اموال و داشته های دیگران حسادت می‌کنند و برخی دیگر علاقه دارند تا از لحاظ شخصیتی و توانایی مانند دیگران باشند. برخی دیگر تنها به خواهر و برادرهای خود حسودی می‌کنند و این حس را نسبت به همسالان خود ندارند. حسادت در روابط اجتماعی نیز میان کودکان بسیار شایع است. زیرا برخی از آنها توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نداشته و احساس تنهایی می‌کنند.

سن حسادت کودک

به طور کلی حسادت کودک، در برخی موارد اقتضای سن آنهاست. اما در سنین مختلف دلایل متفاوتی داشته و همچنین به شکل های مختلفی نیز بروز می‌کند. برای مثال احساس حسادت در نوزادان اصلا وجود ندارد. این موضوع تقریبا از 2 سالگی آغاز شده و تقریبا در سنین پیش دبستانی و مدرسه به اوج خود می‌رسد. همچنین اگر در این سنین کنترل نشود و یا به شکل موثر با آن برخورد نگردد؛ تا بزرگسالی ادامه خواهد یافت.

نشانه های حسادت کودک

با بروز نشانه هایی در کودک، می‌توان متوجه حسادت او شد. در واقع با توجه به این نشانه ها و اطلاع از آنها می‌توان برای مقابله با ان اقدام کرد. برخی از این نشانه های شامل موارد زیر می‌شوند.

طمع کودک برای به دست آوردن همه چیز

مقایسه کردن

بدرفتاری با دیگران

پرخاشگری

دوری از دیگران و تنهایی

پیامدهای حسادت کودک

فراموش نکنید که اگر حسادت در کودک کنترل نگردد؛ عوارض بدی برای خود و خانواده خواهد داشت. این عوارض، نشان دهنده اهمیت برخورد با حسادت کودک است. کودکانی که بسیار حسودی می‌کنند؛ قلدر و زورگو شده و احتمالا برای رسیدن به اهداف خود به دیگران نیز، آسیب می‌زنند. در خواب و اشتهای آنان نیز اختلال ایجاد می‌شود و از طرفی درگیر مشکلات عصبی مختلف مثل لکنت زبان تیک و … می‌گردند. برای اطلاع از پیامدهای بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

راه های کنترل حسادت کودک


برای کنترل حسادت کودک، راه های مختلفی وجود دارد. خانواده ها باید با توجه به شرایط کودک خود در این مورد عمل کنند. همچنین نباید در این مسیر احساسات کودک را سرکوب کرد و یا به او فشار زیادی به او وارد کرد.

◀تبدیل حسادت منفی به مثبت

یکی از راه های مقابله با حسادت کودک، تبدیل حسادت منفی او به حسادت در زمینه های مثبت است. این مورد با ایجاد رقابت سالم برای کودکان به وجود می‌آید. برای مثال درس خواندن و پیشرفت تحصیلی می‌تواند؛ یکی از حوزه های مثبت در این مورد باشد.

◀سرزنش نکردن کودک

کودک خود را به دلیل حسادت سرزنش نکرده و به او زمان دهید. در واقع در ابتدا نسبت به حسادت کودک، واکنش بدی نشان نداده و حتی او را نادیده بگیرید. اما در صورت ادامه دارد شدن، بهتر است در این مورد با او صحبت کرده و روش های بهتری را به او نشان دهید. برای اطلاع از تاثیرات ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

◀تشویق و تحسین نکردن بیش از حد

طبیعی است که والدین به دلیل علاقه ای که به فرزند خود دارند؛ بخواهند او را تحسین و تشویق کنند. اما نباید در این کار زیاده روی کرده و به او اعتماد به نفس کاذب بدهند. در واقع در بیشتر موارد این رفتار است که آنها را در معرض حسادت قرار می‌دهد. با اینکه این رفتار برای کودکان در حال رشد لازم است؛ اما بهتر است افراد را آن را در حد متعادل نگه دارند.

◀آموزش اشتراک گذاری

یکی دیگر از اقداماتی که والدین می‌توانند در این زمینه انجام دهند؛ آموزش اشتراک گذاری به فرزندان خود است. وقتی فرزندان بتوانند وسایل و حتی دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند؛ از میزان حسادت آنها کاسته شده و همچنین روحیه دلسوزی و همکاری در آنها تقویت می‌گردد.

سخن پایانی

به طور کلی حسادت کودک جنبه های مختلفی داشته و حتی جزوی از فرایند رشد طبیعی او است. در برخی موارد این احساس باعث می‌شود تا کودک بیشتر تلاش کرده و پیشرفت کند. بهتر است خانواده ها در این زمینه بسیار دقت و توجه داشته باشند تا رقابت سالم تبدیل به حسادت نگردد. از طرفی در این زمینه با یک مشاور کودک مشورت کرده و به فرزند خود کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه حسادت کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع: حسادت کودک 

[ بازدید : 8 ]

[ يکشنبه 27 اسفند 1402 ] 9:50 ] [ آواژه ]

[ ]

چند همسری

چند همسری به منظور وضعیتی است که خانم یا آقا بیش از یک همسر‌ دارد. این وضعیت شامل دو نوع چند شوهری و چند زنی است. البته که چند همسری در دین مسیحیت ممنوع است و در دین اسلام و یهودیت با شرایط خاص این وضعیت جایز می‌باشد. اما دیدگاه روانشناسی به این رفتار و وضعیت چیست؟ بر اساس یافته ها، ازدواج های چند همسری‌ نسبت به ازدواج های تک همسری رضایت از زندگی کمتری دارد. و این افراد علائم اختلالات روانی بیشتری را تجربه می‌کنند. بسیاری از علائم سلامت روان برای هر کدام از این افراد نیز گوناگون است.

در بررسی‌های خانواده چند همسری، یافته ها حاکی از آن است که همسران اول نسبت به همسر ‌دوم و سوم، بیشتر در رابطه با مشکلات خانوادگی دچار اضطراب، افکار پارانوئیدی و روان پریشی می‌شوند. و تمامی نتایج حاکی از آن است که اغلب افراد چند همسر، خودشان مشکلات روانی دارند. توصیه می‌کنیم که قبل از ازدواج از سلامت روان همسر‌ اطمینان حاصل کنید. پس برای دریافت مشاوره ازدواج اقدام کنید.

منبع: چند همسری

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

چند همسری چیست؟


چند همسری به منظور وضعیتی است که زن یا مرد دارای بیش از یک همسر ‌هستند. بر اساس کتاب اطلس قوم شناسی، از 1231 جامعه که مورد مطالعه قرار گرفتند؛ 453 نوع چند همسری داشتند و 588 نوع نیز چند همسری مکرر وجود داشته است. از منظر تاریخی عوامل بسیار زیادی وجود داشته است که باعث تداوم چند همسری‌ ‌شده است. بر اساس گفته محققان، مردان نسبت به زنان به دلیل جنگ، بیماری، خطرات شغلی، ماهیگیری در اقیانوس و … میزان بیشتری از خانم ها مرگ و میر داشتند.

بر اساس یک مطالعه در نیجریه، 5 دلیل برای مردان جهت گرایش به چند همسری وجود دارد. که شامل افزایش اعتبار و اعتماد به نفس، تعداد بیشتر فرزندان، ارتقا خود در جامعه و … می‌شود. که در این مقاله به طور کل جوانب مختلف چند همسری‌ را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای آشنایی با روابط در خانواده ترکیبی کلیک کنید.

دلایل چند همسری چیست؟

بر اساس مطالعه ای که در کشور نیجریه انجام شد، دلایل اساسی برای گرایش به سوی چند همسری وجود دارد. که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

🔻 ارتقاء جایگاه خود در جامعه

🔻افزایش تعداد فرزندان

🔻 کمک کافی برای انجام کارهای لازم در مزرعه و کارهای جانبی

🔻افزایش اعتبار و افزایش اعتماد به نفس در جامعه و میان همسالان

🔻 ارضا نیازهای جنسی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محبت به همسر کلیک کنید.

چند همسری در خاورمیانه

در وضعیت چند همسری، در خاورمیانه عامل خطرناکی برای بهداشت روانی میان میلیون ها زن است. ازدواج های دارای چند همسر ‌به عنوان یک ساختار رایج در خاورمیانه به شمار می‌آید. در دین اسلام به مردان اجازه ازدواح با چهار زن صادر شده است. اما یکی از جنبه ها در این زمینه عدم سو استفاده از اجازه چنین موضوعی در دین اسلام است.

ملاحظات علمی چند همسری چگونه است؟

در کشور عربی چند همسری رواج دارد.  ملاحظات علمی حول خانواده های این چنین متفاوت است. همسران افرادی که چند همسر هستند ممکن است با یکدیگر در یک خانه زندگی کنند و یا خانه های جدا از یکدیگر داشته باشند. چند همسری‌ به عنوان زن ارشد یا به عنوان هر زن متاهل که همسر دیگر می‌گیرد؛ گفته می‌شود. و همسر‌ کوچک جدید ترین فردی است که به این خانواده اضافه می‌شود.

در مناطق روستایی که چند همسری وجود دارد؛ خانم هایی که زن یک آقا هستند در کارهای خانه و زمین با یکدیگر کمک می‌کنند. اما دائم در حال رقابت بر سر مال، عشق و توجه همسر ‌هستند. بر اساس مطالعات؛ تعداد زوج ها به حسادت، رقابت، توزیع نابرابر، روابط عاطفی و … منجر می‌شود. و تعداد زیاد زوجین باعث بروز آسیب های روانی زیاد خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از ازدواج کلیک کنید.

بیماری های شایع در چند همسری


بر اساس گزارش ترکیه، شرکت کنندگانی که ناراحتی های روانی گزارش کرده اند، اغلب از خانواده های چند همسری بودند. و در ارتباط با بیماری روانی مخصوصا اضطراب و افسردگی، میان زنان و کودکان در ازدواج های چند همسری‌ که عمدتا همسران سال خورده هستند بیشتر مشاهده شده است.

بر اساس بررسی الشربینی، همسران اول در خانواده های چند همسری معمولا به بحران روانی بزرگ دچار می‌شوند. هم چنین زنان در این سبک ازدواج ها از عزت نفس پایین و رضایت کم از زندگی زناشویی برخوردارند که همین موضوع منجر به افسردگی می‌شود. در ادامه به ابعاد روانی این وضعیت پرداخته ایم.

📌 خلا عاطفی و کمبود محبت

خلا عاطفی یکی از ابعاد روانی چند همسری است. زمانی که یک همسر دیگر برگزیده می‌شود، توجه و محبت به همسر‌ اول کاهش پیدا می‌کند و نیازهایش به خوبی بر طرف نمی‌شود. همین موضوع باعث ایجاد خلا عاطفی و کمبود محبت از سوی همسر می‌شود.

📌 بد بینی و بی اعتمادی

چند همسری فضای خانه را مسموم کرده و باعث ایجاد بد بینی، بی اعتمادی و شک می‌شود. و این احساس های روانی تنها برای همسر‌ نیست و فرزندان نیز به آن دچار می‌شوند. و رشد فرزندان در این فضا باعث عدم موفقیت خواهد شد.

📌 احساس شکست و حقارت

یکی از ابعاد روانی چند همسری، احساس شکست و حقارت است. خانم هایی که در خانواده های این چنینی زندگی می‌کنند؛ احساس ناکار آمدی و ناکافی بودن دارند. و این عامل زمینه اصلی بروز افسردگی در این خانم ها می‌شود. حتی شکستی که این خانم تجربه می‌کند به عنوان تروما در زندگی محسوب می‌شود.

📌 کاهش رضایت مندی از زندگی مشترک

همیشه مهم ترین پیامد چند همسری‌ باید کاهش رضایت مندی از زندگی مشترک باشد. زمانی که همسر جدید برگزیده می‌شود، رضایت از زندگی همسر‌ اول کاسته می‌شود. هرچه تعداد همسران دیگر بیشتر شود، میزان رضایت از زندگی نیز کمتر می‌شود.

📌 خشونت خانگی

زمانی که چند همسری در خانواده ای رخ می‌دهد، خشونت های خانگی به دلیل رقابت های پی در پی افزایش می‌یابد. و محیط خانه در این شرایط مسموم می‌شود. آسیب های خیانت، رقابت بین همسران و … این رابطه را به سوی خشونت ها و درگیری ها سوق می‌دهد.

📌 افزایش بروز بیماری های مقاربتی

با افزایش شرکای جنسی و چند همسری، میزان بیماری های مقاربتی به شدت افزایش می‌یابد. در این شرایط حتی اگر یک نفر به بیماری های مقاربتی دچار باشد؛ بقیه افراد را نیز مبتلا خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زگیل تناسلی کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ چند همسری آسیب های روانی و جسمانی زیاد به همسران وارد می‌کند. و این آسیب ها معمولا افسردگی و اضطراب های شدید است. در جوامع مختلف این وضعیت را با دید های مختلفی می‌نگرند؛ به همین دلیل در همه کشور ها قوانین یکسان در این زمینه وجود ندارد. اما اغلب افرادی که چند همسری‌ هستند به بیماری های روانی دچار می‌باشند. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 


منبع: چند همسری

[ بازدید : 1 ]

[ شنبه 26 اسفند 1402 ] 10:28 ] [ آواژه ]

[ ]

دلداری دادن به سوگوارر

دلداری دادن به سوگوار برای همه انسان ها اندکی دشوار است. اینکه چه چیزی بگویند تا داغ دل او تازه‌تر نشود؛ یا چه رفتاری داشته باشند که فرد عزادار آن‌ها را مانند تکیه گاه بداند. این رفتار سخت و دشوار است که برای انجام آن به درستی باید سهمی از غم عزادار را کاهش دهید. حضور در مراسمات خاکسپاری و روزهای عزاداری به شدت ضروری است و دلگرمی برای صاحب مجلس است.

منبع: دلداری دادن به سوگوار

برای دلداری دادن به سوگوار باید حمایت و حضور خود را نشان دهید تا عاملی برای فرد داغدیده باشید. هرچقدر به عزادار نزدیک‌تر باشید، دلداری شما بیشتر به کاهش غم و اندوه او کمک می‌کند. دلداری به سوگوار راه و روشی دارد که بهتر است این مهارت را از روانشناس آموزش ببینید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرگ و افسردگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلداری دادن به سوگوار


دلداری دادن به سوگوار و عزادار یکی از سخت ترین کارها در زندگی است. اینکه حرف هایی بزنیم که خانواده سوگوار ناراحت نشوند و به آرامش برسند. اغلب افراد وقتی که در موقعیت دلداری به عزادار قرار می‌گیرند؛ هول می‌شوند و گاه حرف هایی می‌زنند که خجالت زده می‌شوند. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد؛ بهتر است که در وهله اول آرامش خود را حفظ کنید و با فکر باز شروع به مکالمه کنید.

زمانی که قصد دلداری دادن به سوگوار و عزادار را دارید نباید احساسات او را مورد سرزنش قرار دهید. زمانی که احساسات فرد سوگوار را سرزنش می‌کند، هیجانات منفی بروز پیدا می‌کند که در دراز مدت فرد عزادار را به مشکلات روحی و روانی دچار می‌کند. که اصلی ترین و بزرگ ترین عارضه، افسردگی است. در این مقاله برای کمک به انسان ها توصیه هایی برای دلداری دادن به سوگوار را توضیح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بحران روحی کلیک کنید.

توصیه هایی برای دلداری دادن به سوگوار


همانطور که گفته شد؛ دلداری دادن به سوگوار یک مهارت است و نیاز به آموزش دارد. برای اینکه فرد سوگوار را دلداری بدهید باید به برخی از نکات توجه کنید. توجه به این نکات بسیار ضروری است و در این بخش مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

📌 در ابتدا شنونده خوبی باشید | دلداری دادن به سوگوار

اولین قدم برای دلداری دادن به سوگوار این است که در وهله اول شنونده خوبی باشید. فرد دلداری دهنده باید مهارت شنوایی داشته باشد و با صبر به صحبت های فرد سوگوار گوش دهد. فردی که عزیز خود را از دست می‌دهد؛ علاقه دارد تا به صورت آزادانه با دیگران درد و دل کند. شما به عنوان فرد دلداری دهنده به می‌تونید به سوگوار کمک کنید تا غم خود را بروز دهد و احساس سبکی داشته باشد.

📌 احساسات فرد سوگوار را سرزنش نکنید

یکی از کارهایی که باید برای دلداری دادن به سوگوار انجام داد، سرزنش نکردن است. سوگواری چرخه روانی است که فرد باید احساسات مختلفی را تجربه کند و به پذیرش برسد. احساساتی که فرد سوگوار باید تجربه کند سرشار از غم، اضطراب، خشم و … است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل سوگ کلیک کنید.

📌 از نصحیت و راه حل دادن پرهیز کنید

در دلداری دادن به سوگوار باید از نصیحت پرهیز کنید. پرهیز از نصیحت و گوش شنوا بودن اصل مهم دلداری دادن است. در شرایطی که عزادار به شدت تحت فشار است؛ با نصیحت های بیجا و فشار های روانی، او را با عذاب وجدان و حال بد رها خواهید کرد. در نهایت باید فرد عزادار افسرده داشته باشید. به همین دلیل هرگز دلداری دادن به سوگوار را همراه با نصیحت نداشته باشید.

📌  در رابطه با افسردگی بعد از سوگ اطلاعات کسب کنید

جدا از دلداری دادن به سوگوار، باید نسبت به سوگ تاخیری و افسردگی بعد از سوگ اطلاعات کسب کنید. نشانه ای پریشانی روانی را بدانید و به رفتار های فرد عزادار با دقت نگاه کنید. تا اگر شاهد علائم خطرناک بودید، حتما برای جلوگیری از پیشرفت پریشانی روانی اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت افسردگی کلیک کنید.

📌 کمک عملی داشته باشید

کمک عملی راهی برای دلداری دادن به سوگوار است. در کارهای خانه، مراسمات، مسجد و نیازها کار عملی کنید. از فرد عزادار بخواهید که بدون خجالت از نیازهای خود صحبت کند تا شما برای رفع آن تلاش کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دادن خبر فوت کلیک کنید.

📌 برای بهبود روحیه به فرد سوگوار فرصت دهید

برای دلداری دادن به سوگوار باید برای بهبود روحیه فرصت داد. انتظار نداشته باشید که فرد عزادار بعد از 2 روز به حال قبلی خود بازگردد. ممکن است که این حال بد تا مدت ها همراه او باشد. به فرد سوگوار اجازه دهید که احساسات منفی خود را تخلیه کند و حتما از روانشناس کمک بگیرد تا به مرور زمان روحیه اش بهبود یابد.

📌 حمایت خود را بروز دهید | دلداری دادن به سوگوار

برای دلداری دادن به سوگوار باید حمایت و پشتیبانی خود را به خوبی نشان دهید. از فرد بخواهید که در صورت نیاز روی کمک شما حساب کند. کمک های عملی، روحی، روانی و … را به شما اطلاع دهد تا برای حمایت و پشتیبانی به کمک او بروید.

📌 از روانشناس کمک بگیرید

یکی از روش های مهم برای دلداری دادن به سوگوار، کمک از روانشناس است. با کمک روانشناس می‌توانید حال روحی فرد را خوب کنید. بهتر است که برای پیشگیری از سوگ جا مانده و افسردگی های بعد از سوگ؛ فرد عزادار را به روانشناس ببرید و به او کمک کنید تا روان خود را بهبود بخشد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، دلداری دادن به سوگوار روش های گوناگونی دارد. اما رفتاری سخت و دشوار است که باعث اذیت خود فرد می‌شود. اغب افراد هنگام دلداری هول می‌شوند و توان استفاده از کلمات مناسب را ندارند. به همین دلیل با جمله بندی های نامناسب و رفتارهای اشتباه خجالت زده می‌شوید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرگ و افسردگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع: دلداری دادن به سوگوار

[ بازدید : 4 ]

[ جمعه 25 اسفند 1402 ] 9:53 ] [ آواژه ]

[ ]

برخورد با دوست پسر دخترم

برخورد با دوست پسر دخترم چجوری باید باشه؟ برقراری ارتباط با جنس مخالف در دختران امر طبیعی است. و اگر این دوستی در زمان و سن مناسب خود قرار داشته باشد؛ باعث رشد می‌شود. اما زمانی که این ارتباط در سنین پایین تری شکل بگیرد؛ آسیب های بیشتری نیز به دختر وارد می‌شود. اما زمانی که دختران وارد سن بلوغ می‌شود نسبت به برقراری ارتباط با جنس مخالف مشتاق می‌شوند. که یکی از دغدغه های خانواده ها در جامعه ما، دوستی با جنس مخالف است. و برای اینکه خانواده ها بتوانند این ارتباط را مدیریت کنند، باید برخورد مناسبی داشته باشند.

منبع: برخورد با دوست پسر دخترم

در گذشته این ارتباط ها بسیار محدود بود و خانواده ها به هیچ وجه قبول نمی‌کرد. یکی از سوالاتی که برای خانواده ها رخ می‌دهد؛ نحوه برخورد با دوست پسر دخترم است. برای اینکه مدیریت ارتباط فرزندان خود را در دست داشته باشید؛ بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با دوست پسر دخترم


سوالی که معمولا برای خانواده ها اتفاق می‌افتد؛ برخورد با دوست پسر دخترم است. همه خانواده ها باید به پذیرش این موضوع برسند که فرزندانشان در یک برهه زمانی نیاز به برقراری ارتباط با جنس مخالف دارند. اما نگرانی هایی که والدین تحمل می‌کنند، حق و به جا است. و علاقه دارند که فرزندان خود را کنترل و مدیریت کنند.

برای پاسخ به سوال برخورد با دوست پسر دخترم راهکارهایی وجود دارد که در این مقاله گفته شده است. این راهکارها در اکثر مواقع نتایج خوبی به همراه دارد و برای برخورد با فرزند می‌توانید از این روش ها استفاده کنید. در این مقاله روش های برخورد با دوست پسر دخترم را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

روش های برخورد با دوست پسر دخترم


برای برخورد با دوست پسر دخترم روش هایی وجود دارد. این راهکارها بسیار نتیجه خوبی به همراه دارد و خانواده ها بهتر می‌توانند با کمک این روش ها از فرزندان خود حمایت کنند و روابط آنها را مدیریت کنند. در این بخش مقاله راجع به روش های برخورد با دوست پسر دختر را توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

📌 نیاز فرزندان خود را در نظر بگیرید

در پاسخ به سوال برخورد با دوست پسر دخترم باید ابتدا آگاه شوید و نیاز فرزند خود را در نظر بگیرید. معمولا خانواده ها برخورد های تندی در این مواقع از خود بروز می‌دهند. اما برای اینکه بتوانید راحت تر با دوست پسر دختر خود ارتباط بگیرید تا به شناخت آن فرد برسید؛ باید ابتدا نیازهای فرزند را درک کنید و با آرامش رفتار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درک نوجوانان کلیک کنید.

📌 برخورد های تند نداشته باشید | برخورد با دوست پسر دخترم

در پاسخ به سوال برخورد با دوست پسر دخترم، باید به جلوگیری از برخورد های تند اشاره کرد. زمانی که متوجه دوست ‌پسر دختر خود می‌شوید باید آرامش خود را حفظ کنید و از برخورد های تند جلوگیری کنید. انتخاب دختر خود را در نظر بگیرید و هرگز با پرخاش و تندخویی برخورد نکنید. در حقیقت باید این روند طبیعی را بپذیرید؛ و بهتر است که با رفتارهای مناسب دوست صمیمی دختر خود شوید تا از بروز آسیب ها جلوگیری کنید.

📌 خط قرمز ها را مشخص کنید

به یاد داشته باشید که در برخورد با دوست پسر دخترم باید خط قرمز هایی را مشخص کنید. با دختر و پسر صحبت کنید و به آنها گوش زد کنید که چه نکاتی را باید رعایت کنند و بر اساس چه خواسته هایی باید با یکدیگر ارتباط بگیرند. به خاطر داشته باشید که خط قرمز هایی که مشخص می‌کنید باید با رضایت دختر و پسر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

📌 از او بخواهید که با دختر شما خوب برخورد کند

به یاد داشته باشید، بهتر است که برخورد با دوست پسر دخترم باید مهربانانه باشد. با دوست پسر دختر خود صحبت کنید که برخورد‌ مناسبی با دختر شما داشته باشد و از خط قرمز های او فرا تر نرود. از او بخواهید که مشکلات را منطقی رفع کند و در صورت نیاز از روانشناس راهنمایی بگیرد.

📌 نشان دهید که مراقب دختر خود هستید | برخورد با دوست‌ پسر دخترم

در برخورد با دوست پسر دخترم باید نشان دهید که مراقب دختر خود هستید. با حمایت ها و صحبت هایی که دارید باید مراقبت از فرزند را نشان دهید. و حتی در برخی از مواقع لازم است که او متوجه حضور محکم شما در زندگی دخترتان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانان کلیک کنید.

📌 از روانشناس راهنمایی بگیرید

یکی از کارهایی که می‌توانید در برخورد با دوست پسر دخترم انجام دهید، کمک از روانشناس است. اگر آگاهی کاملی از روش های برخورد ندارید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا بر اساس شناختی که از دختر و دوست پسر او دارید؛ رفتارهای مناسبی از خود نشان دهید. چون قصد ما از برقراری این ارتباط مدیریت مناسب و مراقبت از فرزند دخترمان است.

کلام آخر

سوالی که برای اغلب خانواده ها رخ می‌دهد؛ این است که نحوه برخورد با دوست پسر دخترم چگونه است؟ چه واکنش هایی باید از خود نشان دهیم؟ کدام رفتار صحیح و کدام اشتباه است؟ برای اینکه به پاسخ این سوالات برسید، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس با راهنمایی های اصولی نحوه برقراری ارتباط با دوست پسر دخترتان را به شما آموزش می‌دهد. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع: برخورد با دوست پسر دخترم

[ بازدید : 5 ]

[ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] 11:11 ] [ آواژه ]

[ ]

خانواده ترکیبی چیست

خانواده ترکیبی یا خانواده ای که اعضای آن با یکدیگر رابطه تنی و خونی ندارند؛ یکی از انواع خانواده هاست که شرایط مختلفی در آن ایجاد می‌شود. افراد به دلایل مختلفی به ازدواج مجدد و تشکیل خانواده ای جدید روی می‌آورند. البته همیشه روابط در این خانواده موفقیت آمیز نبوده و افراد چالش های مختلفی را تجربه می‌کنند. در این شرایط فرزندان احتمالا مشکلات عمیق‌تری را تجربه کنند. به همین دلیل بهتر است در صورت حضور فرزندان، والدین شرایط آنها را نیز در نظر گرفته و قبل از تصمیم گیری برای شروع این ارتباط، خود را برای مسائل مختلف آماده کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده ترکیبی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: خانواده ترکیبی چیست

خانواده ترکیبی

امروزه به دلیل طلاق و همچنین مرگ و میر، خانواده ترکیبی شکل گرفته و افراد زندگی جدید را آغاز می‌کنند. اما همواره در مورد درست و غلط یودن این تصمیم، ابهامات زیادی وجود دارد. به طور کلی ازدواج مجدد حتی در صورت حضور فرزندان هیچ اشکالی نداشته و گاهی بسیار خوب است. اما به هر حال چالش هایی بروز می‌کند که هر دو نفر باید در مورد آنها اطلاعات کافی داشته و همچنین همکاری داشته باشند. اگر دو نفر شرایط یکسانی داشته باشند؛ راحت تر می‌توانند یکدیگر را درک کنند. اما در هر صورت مواجهه با این موضوع و مسائل مرتبط با آن بستگی به شرایط روانی و ظرفیت های آنها دارد.

انواع خانواده های ترکیبی


خانواده ترکیبی ازنظر اینکه هر کدام از اعضا چه وضعیتی دارند؛ انواع مختلفی دارد. یکی از انواع آنها به این صورت است که مادر تنی بوده و پدر ناتنی است. در این شرایط احتمالا مادر یا از همسر خود جدا شده است و یا همسر او فوت کرده است. نوع دیگر کاملا برعکس بوده و پدر تنی است و مادر ناتنی می‌شود. در واقع پدر تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرد. در این دو حالت یک نفر هیچ گونه فرزندی ندارد و یا اصلا در گذشته ازدواج نکرده است. اما در حالت آخر هر دو دارای فرزند بوده و با فرزندان خود خانواده ای جدید تشکیل می‌دهند.  برای آشنایی با انواع ازدواج کلیک کنید.

مشکلات خانواده ترکیبی

همانطور که به آن اشاره شد؛ خانواده های ترکیبی مشکلات و چالش های زیادی را به دلایل مختلف تجربه می‌کنند. و این تنها مرتبط به فرزندان نیست. بلکه اگر هریک از آنها برای ازدواج مجدد آماده نباشد؛ احتمالا نمی‌توانند رابطه خوبی با یکدیگر شکل دهند. آمادگی از نظر روانی برای تشکیل یک خانواده ترکیبی از اهمیت زیادی برخوردار است.

📌مشکلات والدین

در ازدواج مجدد و همچنین در مورد پدر یا مادر ناتنی بودن، افراد باید نکات زیادی را در نظر داشته باشند. در واقع در چنین شرایطی احتمالا زوجین هم با یکدیگر و هم با فرزندان مسائلی را تجربه می‌کنند. اگر دو نفر آنها دارای فرزندانی باشند؛ پس تجربه بیشتری در این زمینه داشته و بیشتر می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

همچنین باید فرزند دیگری را مانند فرزند خود دوست داشته و تعادل را میان دو طرف رعایت کنند. اما اگر یک نفر از آنها دارای فرزند نباشد؛ باید در این مورد آمادگی کسب کرده و به همسر خود در این زمینه کمک کند. افراد باورهای اشتباهی در مورد پدر یا مادر ناتنی دارند؛ که در بسیاری از موارد کاملا برعکس بوده و این افراد سعی خود را می‌کنند تا به فرزند دیگری احساس امنیت و آرامش دهند.

📌مشکلات فرزندان

فرزندان نیز در خانواده ترکیبی، مشکلاتی را تجربه می‌کنند. مخصوصا اگر سن آنها کمتر باشد؛ احتمالا بیشتر آسیب پذیر خواهند شد. چنین فرزندانی همواره نگران از دست دادن موقعیت خود در خانواده هستند؛ همچنین احتمالا مجبور می‌شوند که امکانات خود را با دیگری تقسیم کنند. حتی در برخی از موارد که خانواده جدید، تصمیم به نقل مکان می‌گیرند؛ احتمالا فرزند دوستان خود را نیز از دست می‌دهد. از طرفی او دچار سردرگمی شده و نمی‌داند که باید نسبت به موقعیت جدید، واکنش نشان دهد. مدیریت این شرایط، قطعا به عهده والدین است.  برای اطلاع از نحوه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید.

راهکارهایی برای جلوگیری از مشکلات خانواده ترکیبی


با اینکه باید مسائل مختلفی را در یک خانواده ترکیبی در نظر گرفت؛ اما به طور کلی این شرایط موقتی بوده و بعد از مدتی همه اعضا به شرایط جدید، عادت می‌کنند. همچنین از یکدیگر شناخت پیدا کرده و می‌آموزند چطور رفتار کنند. البته نمی‌توان اعضا را به پذیرش، مجبور کرد. بلکه باید به آنها زمان داد و همچنین در این مدت این از این راهکارها استفاده نمود.

🔴پذیرش احساسات

در قدم اول، افراد باید احساسات خود را بپذیرند. در واقع نباید خود را مجبور به دوست داشتن یا نداشتن دیگری کنند. علاقه و ارتباط، بعد از مدتی شکل می‌گیرند. این موضوع هم در مورد والدین ناتنی و هم در مورد فرزندان وجود دارند. چرا که آنها با دوست داشتن دیگری احساس گناه کرده و یا تصور می‌کنند که در حال خیانت به پدر و مادر اصلی خود هستند. اما این درست نیست. همچنین افراد باید روحیه از خودگذشتگی و همکاری داشته و شرایط را پیچیده تر نکنند.

🟠زمان دادن

باید به یکدیگر زمان بدهید. البته نباید همه چیز را به گذر زمان سپرد و هیچ تلاشی نکرد. بلکه باید افراد احساسات و افکار خود را مدیریت کرده و همچنین کمی صبر کنند. بسیاری از مشکلات در خانواده ترکیبی از تصمیمات عجولانه ناشی می‌شود. این به معنی نادیده گرفتن مشکلات و مسائل مختلف نیست. تنها افراد باید واکنش های خود را به تعویق بیاندازند.

🟡کمک گرفتن از دیگران

در این زمینه می‌توانید از افراد با تجربه تر و همچنین روانشناس نیز کمک بگیرید. بسیار اهمیت دارد که در این مورد با یک فرد مورد اعتماد صحبت کنید. فردی که بتواند شما را راهنمایی کرده و یا حتی خلاهای عاطفی شما را برطرف کند. عده ای از پدربزرگ و مادربزرگ خود کمک می‌گیرند. اما به طور کلی مشورت کردن با یک روانشناس خانوادهف بهترین گزینه در چنین شرایطی است.

🟢صحبت کردن با والد ناتنی

همچنین افراد می‌توانند به طور مستقیم با والدین تنی خود در این مورد صحبت کرده و حتی مواردی را به او یادآوری کنند. فضای خانواده باید به شکلی باشد که افراد بتوانند به راحتی در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنند. والدین واقعی افراد بهتر می‌توانند آنها را درک کرده و در زمینه های مختلف آنها را حمایت کنند.

🔵اهمیت دادن برابر به همه اعضای خانواده

والدین در خانواده ترکیبی باید به همه اعضا به اندازه کافی به یک اندازه اهمیت داده و محبت کنند. طبیعی است که والدین دچار سوگیری شوند اما بهتر است این موضوع را مدیریت کرده  و فرزندان همسر را مانند فرزند خود بدانند. برقراری تعادل کار آسانی نیست اما بهتر است والدین در این مورد با یکدیگر تعامل داشته و به فرزندان احساس ناکافی بودن ندهند.

مزایا و معایب داشتن خانواده ترکیبی

زندگی در یک خانواده ترکیبی از جهاتی مثبت بوده و باعث تقویت روحیه سازگاری در افراد می‌شود. اما تطابق با این شرایط با مشکلات زیادی همراه است. اما به دلیل معایب این نوع ازدواج نمی‌توان تا پایان عمر تنها ماند. تشکیل خانواده ای در روحیه افراد و حتی آینده آنها بسیار موثر است. افراد باید با در نظر گرفتن این مزایا و معایب برای ازدواج تصمیم گیری کنند. بسیاری از افراد به همین دلیل به طور مجدد در این ازدواج نیز شکست می‌خورند. حتی گاهی به دلیل اختلافات فرزندان، والدین نیز به مشکل بر می‌خورند.

سخن پایانی

تشکیل خانواده ترکیبی نیاز به آمادگی والدین و فرزندان دارد. بهتر است افراد قبل از هر تصمیمی با یکدیگر به طور دقیق در این مورد صحبت کرده و همه مسائل را در نظر بگیرند. افراد بهتر است در این زمینه با دیگران مشورت کرده، و همچنین برنامه ریزی داشته باشند. مشاوره خانواده در این زمینه می‌تواند به افراد کمک زیادی کند. همچنین همکاری اعضا نیز با یکدیگر بسیار اثربخش است. والدین نقش بیشتری در این مورد بازی می‌کند. همچنین افراد بهتر است قبل از هر اقدامی کمی تامل کرده و سپس تصمیم گیری نمایند .

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده ترکیبی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


منبع: خانواده ترکیبی چیست

[ بازدید : 5 ]

[ چهارشنبه 23 اسفند 1402 ] 10:00 ] [ آواژه ]

[ ]

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن از والدین اغلب برای دختر خانم ها بسیار دشوار است. اما پسر هایی نیز هستند که در سنین نوجوانی به سختی از خانواده خود برای بیرون رفتن اجازه می‌گیرند. اجازه از خانواده به چالش بزرگی تبدیل شده است. اما گاهی باید به پدر و مادر ها نیز این حق داده شود که نگران آینده فرزندان خود باشند و به سختی اجازه بیرون رفتن به فرزندان را بدهند.

منبع: اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

به طور کل در یک برهه سنی اجازه گرفتن برای بیرون رفتن دشوار است. اما بعد از گذر از این بحران اجازه گرفتن برای بیرون رفتن راحت تر خواهد شد. به دلیل اخبار های خطرناک و آسیب زایی که هر روزه منتشر می‌شود؛ والدین نیز نگران خواهند شد. اما راهکارهایی نیز برای اجازه گرفتن وجود دارد که در این مقاله ذکر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

اجازه گرفتن برای بیرون رفتن


اجازه برای بیرون رفتن در برخی از خانواده ها راحت و در برخی بسیار دشوار است. خانواده هایی هستند که محدودیت بیشتری جز بیرون رفتن دارند؛ اما عده بیشتری به دلیل آسیب هایی که بیرون از خانه برای فرزندان رخ می‌دهد تنها برای بیرون رفتن سخت می‌گیرند. اما ایجاد محدودیت برای فرزند مخصوصا در دوره نوجوانی آسیب ها و چالش های زیادی را به همراه دارد.

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صادر نشود؛ عدم اجازه برای کسب استقلال و سخت گیری های والدین باعث دوری فرزند از پدر و مادر می‌شود. افرادی که اجازه بیرون رفتن با دوستان خود را ندارند، همیشه احساس بی کفایتی در مقابل دوستان خود دارند. و در نهایت با کمبود اعتماد به نفس و عدم استقلال روبرو می‌شوند. که آینده ای مشکل ساز منتظر آنها خواهد بود. حتما در این صورت با کمک روانشناس روش تربیتی خود را تغییر دهید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن


اجازه گرفتن برای بیرون رفتن با رعایت برخی نکات امکان پذیر است. اگر جز آن دسته افرادی هستید که اجازه برای هر کاری به سختی صورت می‌گیرد؛ باید از راهکارهایی برای جلب رضایت والدین استفاده کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صحبت کرده ایم.

📌 رفتار مناسبی داشته باشید | اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

یکی از کارهایی که باید جهت اجازه گرفتن برای بیرون رفتن انجام دهید؛ رفتار مناسب است. به عنوان فرزند در خانواده باید با رفتارهای خود به والدین نشان دهید که بزرگ شده اید و به صورت کاملا مستقل می‌توانید کارهای خود را انجام دهید. در واقع زمانی که والدین رفتارهای مستقلانه شما را مشاهده کنند، مسئولیت های بیشتری را به شما می‌سپارند. زمانی که از پس این مسئولیت ها بر آمدید نیز می‌توانید به راحتی برای بیرون رفتن اجازه بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

📌 از دروغگویی پرهیز کنید

یکی از روش های اجازه گرفتن برای بیرون رفتن؛ پرهیز از دروغگویی است. زمانی که شما به عنوان فرزند با والدین خود صادق باشید و همیشه با آنها راست گو بمانید، اعتماد شما شکل خواهد گرفت. و زمانی که اعتماد شکل بگیرد، به مرور زمان به تنهایی می‌توانید برخی از کارها را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دروغگویی نوجوانان کلیک کنید.

📌 اطمینان دهید که در تماس خواهید بود

نحوه اجازه گرفتن برای بیرون رفتن به این صورت است که آنها را مطمئن سازید. مثلا به خانواده خود اطمینان دهید که با آنها در تماس خواهید بود و هر ساعتی که زنگ بزنند؛ شما پاسخ خواهید داد. در واقع با این روش آنها از موقعیت جغرافیایی شما مطلع خواهند بود و از میزان نگرانی آنها کاسته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی در نوجوانان کلیک کنید.

📌 درخواست خود را در آرامش و زمان مناسبی بیان کنید

زمانی که منتظر اجازه گرفتن برای بیرون رفتن هستید؛ باید درخواست خود را با آرامش بیان کنید و همچنین زمان مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. مثلا زمانی که والدین عصبانی هستند و یا روز شلوغی را پشت سر گذاشته اند؛ نباید با آنها صحبت کنید و درخواست بیرون رفتن را بیان کنید. همیشه باید موقعیت را در نظر بگیرید و زمانی که والدین سرخوش و شاد هستند این درخواست را داشته باشید. در غیر اینصورت با جواب خوبی روبرو نخواهید بود.

📌 با والدین معامله داشته باشید

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن را بیان می‌کنید، باید به پدر و مادر خود قول دهید که در کارهای دیگر به آنها کمک خواهید کرد. و کوتاهی نیز نخواهید داشت. در واقع معامله خواهید کرد که اگر اجازه بیرون صادر شود؛ تمامی کارهای دیگر را به درستی انجام خواهید داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

📌 مسئولیت پذیر باشید | اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

اگر قصد اجازه گرفتن برای بیرون رفتن را دارید، باید مسئولیت پذیر باشید. برای بیرون رفتن باید نشان دهید که بزرگ شده اید و می‌توانید از پس کارهای خود بر بیایید و مسئولیت آن را گردن بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانان کلیک کنید.

📌 والدین خود را مجبور نکنید و به تصمیم آنها احترام بگذارید

زمانی که اجازه گرفتن برای بیرون رفتن صادر نشد، نباید والدین را مجبور کنید. شاید این شرایط و موقعیت باب میل آنها نباشد و خطرات بیشتری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بهتر است که به تصمیم های آنها احترام بگذارید و برای درخواست دوباره روزهای دیگری را انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ اجازه گرفتن برای بیرون رفتن در برخی از خانواده ها راحت و در برخی دشوار است. این موضوع بیشتر برای دختر ها رخ می‌دهد که در نهایت با بن بست روبرو می‌شوند. برای اینکه از این وضعیت رها شوید باید برخی از نکاتی که در مقاله گفته شد را انجام دهید. و برای بهبودی وضعیت خود از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک و نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 


منبع: اجازه گرفتن برای بیرون رفتن

[ بازدید : 5 ]

[ سه شنبه 22 اسفند 1402 ] 10:00 ] [ آواژه ]

[ ]

نوجوانان موفق

نوجوانان موفق به دلیل فعالیت ها و تلاش هایی که داشته اند به درجه موفقیت رسیده‌اند. برخی از افراد در سنین نوجوانی برای کسب موفقیت دست به هرکاری می‌زنند. تا همه اطرافیان آنها را تحسین کنند. معمولا در سن نوجوانی اغلب نوجوانان علاقه دارند تا دنیا را تغییر دهند. نوجوانان موجودات خلاق و کنجکاوی هستند که اگر برخی از کارها را انجام دهند حتما به موفقیت می‌رسند.

منبع: نوجوانان موفق

نوجوانان موفق افرادی هستند که استعداد های خود را کشف کرده اند. آنها به توانایی های خود پی برده اند و والدین حمایت گری نیز دارند. پدر و مادر ها نیز برای داشتن فرزندان موفق باید نقش حمایت کننده داشته باشند و برای استعداد یابی فرزندان خود از خدمات روانشناسی کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان موفق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

نوجوانان موفق چه کسانی هستند؟


نوجوانان زیادی در دنیا وجود دارند که به موفقیت های بسیار بالایی رسیده‌اند. اما این افراد تعداد محدودی هستند و کم مشاهده می‌شوند. سنین نوجوانی اغلب مرحله رشد، سن بلوغ و هویت سازی است. در این دوران اغلب نوجوانان علاقه دارند تا دیگران آن ها را نوجوانان موفق بنامند. این هدف بزرگ در این دوره سنی زمانی کسب می‌شود. که فرد برای رسیدن به موفقیت حامی بزرگی مانند پدر و مادر داشته باشد. و همچنین از توانایی های خود مطلع باشد که در همان جهت شروع به هدف گذاری کند.

نوجوانان با تصمیمات و برنامه ریزی های خود می‌توانند آینده خوبی برای خود بسازنند. و به دلیل اینکه این دوران افراد به شدت به دنبال پیگیری افراد مشهور و موفق هستند؛ هدف های بزرگ برنامه ریزی می‌کنند و خود را در بهترین جایگاه تصور می‌کنند. برای اینکه در دسته نوجوانان موفق قرار بگیرید؛ باید برخی از کارها را به خوبی انجام دهید. در این مقاله راجع به رفتار ها و کارهای نوجوانان موفق صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی شغلی نوجوانان کلیک کنید.

راز نوجوانان موفق چیست؟


نوجوانان موفق زمانی که به این جایگاه رسیده اند رفتار ها و کارهایی را از خود بروز داده‌اند. در واقع راز نوجوانان موفق در دسته های گوناگونی قرار دارد. اما اگر قصد دارید که نوجوان موفقی شوید؛ این بخش مقاله را با دقت مطالعه کنید.

✨ دوران مدرسه را به خوبی سپری کنید

نوجوانان موفق همیشه دوران خوبی را در مدرسه سپری کرده اند. تحصیلات از اهمیت بالایی در موفقیت برخوردار است و اغلب افراد موفق از تحصیلات بالایی برخوردارند. گاهی مدرسه رفتن و نخوابیدن برای افراد سخت و دشوار است. اما اولین قدم برای رسیدن به موفقیت از دوران خوب در مدرسه آغاز می‌شود. هرچه در مدرسه تلاش بیشتری داشته باشید؛ به اطلاعات بیشتری برای تیک زدن اهداف دست خواهید‌یافت.

✨ مشارکت در فعالیت های گروهی را جدی بگیرید

یکی از کارهایی که راز نوجوانان موفق است؛ فعالیت در کارهای گروهی است. نوجوانی زمان بسیار خوبی برای یادگیری است و مشارکت در این گروه ها باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. که همین اعتماد به نفس کافی باعث سوق به سوی موفقیت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی نوجوانان کلیک کنید.

✨ نه گفتن را به خوبی آموزش ببینید | نوجوانان موفق

اغلب نوجوانان موفق به اعمال نادرست نه می‌گویند. به دلیل اینکه نوجوانان به دنبال استقلال و خود کفایی هستند؛ برای اینکه از مستقل بودن خود اطمینان داشته باشند، کارهای مختلفی را انجام می‌دهند. اما نوجوانی که برای آینده خود هدف و برنامه ریزی دارد؛ و برای کسب موفقیت تلاش می‌کند به راحتی به اعمال نادرست “نه” می‌گوید. به همین جهت اگر قصد موفقیت دارید باید از اعمال و رفتار های بد دوری کنید.

✨ هدف داشته باشید

نوجوانان موفق همیشه هدفمند هستند. آنها برای رسیدن به خواسته های خود تلاش می‌کنند. و هدف گذاری را مهم ترین اصل زندگی خود می‌دانند. در واقع این هدف گذاری نوجوانان باعث ساختن آینده می‌شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در دوره نوجوانی باید شغل، تحصیلات و مزایایی که می‌خواهید را مشخص کنید. تا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

✨ در انتخاب دوست وسواس به خرج دهید

یکی از کارهایی که نوجوانان موفق انجام می‌دهند؛ وسواسیت در انتخاب دوست است. دوست خوب همیشه حامی برای موفقیت است و آینده را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهتر است با کسانی دوست باشید که به شما روحیه می‌دهند و همیشه باعث شادی و نشاط شما می‌شوند. روش های موفقیت را پیش پای شما قرار می‌دهد و هرگز به سوی رفتار های نامناسب نمی‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

✨ برای کسب آرامش تلاش کنید | نوجوانان موفق

یکی از رازهای نوجوانان موفق، کسب آرامش است. برای اینکه همیشه به موفقیت برسید لازم است که برای کسب آرامش تلاش کنید. در موقعیت هایی که عصبانی هستید، حتما باید از تکنیک های آرام سازی کمک بگیرید و فشار روانی خود را کم کنید. اگر روش های آرام سازی را نمی‌دانید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

✨ شاد و پر انرژی بودن را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که باید برای موفقیت انجام دهید، این است که برای حال خوب خود بجنگید. نوجوانان موفق پر انرژی و شاد هستند و برای اینکه زندگی باب میلشان باشد هر کاری می‌کنند. زیرا موفقیت نیازمند شادی، انرژی و حال خوب است. برای اینکه شاد باشید از ورزش کمک بگیرید و برای کنترل استرس تکنیک های لازم را آموزش ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت نوجوان کلیک کنید.

کلام آخر

همه ما انسان ها علاقه داریم که برای رسیدن به موفقیت کارهای متفاوتی انجام دهیم. موفقیت آرزوی هر فردی است. و سن نوجوانی اوج تلاش برای کسب موفقیت است. برای اینکه در رده نوجوانان موفق قرار بگیریم؛ لازم است که از همه رازهای این نوجوانان مطلع باشیم. اما برای اطلاع از رازهای نوجوانان موفق حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا ابتدا تست های استعدادیابی از شما گرفته شود و سپس راه های مناسب برای کسب موفقیت به شما آموزش داده شود. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان موفق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


منبع: نوجوانان موفق

[ بازدید : 5 ]

[ دوشنبه 21 اسفند 1402 ] 11:06 ] [ آواژه ]

[ ]

دادن خبر فوت

دادن خبر فوت فردی، یکی از سخت ترین وظایف بازماندگان است. افراد در این شرایط خود دچار احساس ناراحتی و اندوه زیادی هستند. به همین دلیل نمی‌توانند به خوبی فکر کرده و تصمیم درستی بگیرند. از طرفی اینکار اصلا ساده نبوده و نیاز به مهارت دارد. مخصوصا اگر افراد وظیفه انتقال این خبر را به اعضای درجه یک خانواده داشته باشند. برخی از روش های اشتباهی استفاده می‌کنند که اینکار خود باور این فقدان را برای اطرافیان سخت می‌کند. این موضوع تاثیر زیادی در کنارآمدن فرد با مرگ داشته؛ به همین دلیل باید بسیار محتاطانه انجام گیرد.

منبع: دادن خبر فوت

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن خبر فوت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دادن خبر فوت

طبیعی است که بسیاری از افراد از دادن خبر فوت، طفره بروند. گاهی این موضوع به قدری برایمان سنگین است که تا مدت زمان زیادی بر تصویر ذهنی ما تاثیر می‌گذارد. مخصوصا اگر فرد به صورت ناگهانی فوت کرده باشد و افراد هیچ آمادگی ذهنی برای آن نداشته باشند. در هر صورت اطرافیان دچار احساس انکار شده و مراحل سوگ را پشت سر می‌گذارند. اما به هر حال نحوه شنیدن این خبر نیز بسیار موثر است. در انتقال این خبر باید شرایط اطرافیان را در نظر گرفته و کمی مقدمه سازی کنیم. این موضوع احتمالا تنش و اضطراب زیادی را در طرف مقابل ایجاد می‌کند به همین دلیل باید عوامل زیادی را در نظر داشته باشیم. برای آشنایی با مراحل سوگ کلیک کنید.

پیامدهای دادن خبر فوت

براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، دادن خبر فوت، اثرات و پیامدهایی برای اطرافیان دارد. البته این موضوع در فرهنگ ها و جوامع مختلف متفاوت است. برخی از افراد به طور کلی مرگ را بسیار آسان تر می‌پذیرند. اما در هر صورت این موضوع سلامت روان بازماندگان را حداقل تا مدتی تحت تاثیر قرار داده و آنها را مستعد واکنش های مختلفی می‌کند. حتی گاهی برخی از افراد تا مدتی، با دیدن کسی که این خبر را به آنها داده است؛ دچار اضطراب می‌شوند. آنها همواره منتظر شنیدن خبر بد دیگری بوده و آشفتگی زیادی را تجربه می‌کنند. این موضوع بر سلامت جسمانی نیز تاثیر دارد. برای اطلاع از پیامدهای مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

چگونگی دادن خبر فوت


دادن خبر فوت، اصولی دارد که با رعایت کردن آنها احتمالا احساسات منفی کمتری به طرف مقابل وارد می‌کنیم. با اینکه به طور کلی شنیدن این خبر در هر صورتی دشوار است. اما این موضوعی است که دیر یا زود باید بیان شود. برخی از راهکارهایی که در این زمان می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

💠در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب

در قدم اول برای این خبر شرایط طرف مقابل را در نظر بگیرید. اگر به طور حضوری به او خبر دهید؛ شرایط کمی بهتر خواهد شد. او را به مکانی خلوت و آرام برده و حتی او را دعوت به نشستن کنید. کودکان را از آن محل دور کرده و همچنین در ابتدا کمی با فرد صحبت کنید. در انتخاب جملات خود دقت کنید؛ چرا که گاهی این سخنان، عصبانیت طرف مقابل را برمی‌انگیزد.

💠حفظ خونسردی و آرامش

خبردهنده نیز باید سعی کند که بر خود مسلط شود. در واقع اگر این خبر را گریه و حال بد منتقل کنید؛ احتمال گیج شدن طرف مقابل نیز وجود دارد. از طرفی نباید خیلی خونسردانه این خبر را بازگو کنید. پرحرفی نکنید و به سوالات فرد پاسخ دهید. همچنین احساسات او را سرکوب نکرده و اجازه دهید تا به روش خود سوگواری کند. تنها در صورت آسیب زدن به خود، مداخله کنید.

💠لحن بیان کردن

فراموش نکنید که لحن بیان کردن در دادن خبر فوت، بسیار موثر است. به آرامی و شمرده صحبت کنید و از جملات درست استفاده کنید. برای مثال برخی این خبر را طوری بیان می‌کنند که انگار هیچ اهمیتی نداشته و جای ناراحتی نیز وجود ندارد. برای مثال از بیان جملاتی مانند از شر مریضی و بیماری، راحت شد و یا همه روزی می‌میرند؛ خودداری کنید.

💠نشان دادن همدردی

در حین دادن خبر فوت و یا بعد از آن، حتما همدردی خود را به طور واضح بیان کنید. در این شرایط تماس فیزیکی راه حل خوبی است. فرد را در آغوش گرفته و یا دست او را بگیرید. او را مطمئن کنید که در شرایط مختلف در کنارش هستید و به او کمک می‌کنید. او موضوع می‌تواند تا حد زیادی به طرف مقابل آرامش داده و پذیرش را برای او ساده تر کند. برای اطلاع از راه های همدردی با دیگران کلیک کنید.

اشتباهات در دادن خبر فوت


برخی از اشتباهاتی که افراد در حین دادن خبر فوت، مرتکب می‌شوند؛ موجب می‌شود که فرد نتواند به درستی موضوع را درک کند و یا پذیرش این موضوع مدت زمان طولانی تری طول بکشد. در واقع اطرافیان اینکارها را برای محافظت از طرف مقابل انجام می‌دهند؛ اما تاثیر آنها کاملا برعکس است. برای آشنایی با راه های فراموشی خاطرات بد کلیک کنید.

🔸پنهانکاری

یکی از روش هایی که بسیاری از افراد در حین بیان کردن یک خیر بد و یا دادن خبر فوت از آنها استفاده می‌کنند؛ پنهانکاری است. این موضوع مخصوصا برای کسانی که در مکانی دیگر زندگی می‌کنند و یا شرایط خوبی از نظر جسمانی و روانی ندارند؛ بیشتر اتفاق می‌افتد. در واقع اطرافیان تصور می‌کنند که مطلع کردن آنها بعد از مدتی، آسیب کمتری به آنها وارد می‌کند. اما این باور اشتباه است و اتفاقا این فرایند را سخت تر و طولانی تر خواهد کرد.

🔹دروغ گفتن

برخی از افراد به جای دادن خبر فوت به صورت واضح و همانگونه که هست؛ ترجیح می‌دهند کمی آن را تغییر دهند. برای مثال اگر فرد فوت کرده است به فرزندان خانواده او می‌گویند که حالش خوب نیست. گاهی اینکار را برای زمان خریدن و بیشتر فکر کردن در این مورد انجام می‌دهند و یا قبل از دادن خبر فوت، خانواده را بیشتر برای این خبر آماده کنند.

🔸بیان ناگهانی

یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در حین دادن خبر فوت انجام می‌دهند؛ بیان کردن آن به صورت ناگهانی است. در واقع این افراد بدون هیچ گونه مقدمه چینی و یا در نظر گرفتن شرایط فرد؛ سراغ اصل مطلب رفته و آن را بیان می‌کنند. اینکار خطرناک و غیراصولی بوده و باعث بروز پیامدهای بدی برای شنونده می‌شود.

فرد مناسب برای دادن خبر فوت

اما به راستی مناسب ترین فرد برای دادن خبر بد چه کسی است؟ نزدیکان فرد در این شرایط به قدری ناراحت و درگیر احساسات خود هستند؛ احتمالا نمی‌توانند به درستی این موضوع را مطرح کنند. همچنین آنها خود نیاز به همدلی و همدردی داشته و نمی‌توانند فرد دیگری را به آرامش دعوت کنند. به همین دلیل بهتر است در این شرایط از اقوام دورتر و یا حتی پزشک کمک گرفت. افراد باید به سراغ دوست و یا یکی از اعضای خانواده بروند که مورد اعتماد بوده و توانایی خوبی در بیان کردن موضوعات و همدردی دارد.

سخن پایانی

در بیشتر موارد تقریبا بعد از 21 روز از دادن خبر فوت، افراد در حساس ترین دوران خود از نظر روانی قرار دارند. بهتر است در این دوران در کنار آنها بوده و به آنها در زمینه های مختلف کمک کنید. همچنین در حین انجام اینکار و یا حتی بعد از آن، احساسات افراد را جدی گرفته و حتی در این مورد اطلاعات کسب کنید. برخی از واکنش ها مثل خشم و انکار طبیعی هستند و بعد از مدتی برطرف می‌شوند. اما در غیر اینصورت باید از کمک یک فرد متخصص مثل روانشناس استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دادن خبر فوت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


منبع: دادن خبر فوت

[ بازدید : 20 ]

[ يکشنبه 20 اسفند 1402 ] 10:35 ] [ آواژه ]

[ ]

ازدواج بعد از فوت همسر

ازدواج بعد از فوت همسر معمولا زمانی باید رخ دهد که فرد دوران سوگ را سپری کرده باشد و به پذیرش رسیده باشد. برخی از افراد، 40 روز بعد از فوت همسر برای ازدواج دوباره اقدام می‌کنند اما برخی نیز شاید به دلیل نگاه‌های اطرافیان با وجود نیازی که دارند؛ اقدامی برای ازدواج نمی‌کند. اما اگر از دیدگاه روانشناسی نگاه کنیم؛ به صورت اصولی بعد از غم از دست دادن همسر نباید سریع برای ازدواج مجدد اقدام کرد.

به طور کل باید دوران سوگ و عزاداری سپری شود و هیجانات باقی مانده تخلیه شود. سپس برای ازدواج بعد از فوت همسر اقدام کرد. هر چیزی زمانی دارد و اگر به درستی این زمان صورت نگیرد؛ عواقبی به همراه خواهد داشت. پس هرگز به صورت هیجانی و برای پر کردن جای همسر از دست رفته نباید ازدواج کرد. اما اگر همسر خود را از دست داده اید و قصد ازدواج مجدد دارید؛ بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

منبع: ازدواج بعد از فوت همسر

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از فوت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج بعد از فوت همسر


گاهی سن افراد اجازه ازدواج بعد از فوت همسر را نمی‌دهد. اما با توجه به نیازهایی که انسان ها دارند، تمایل به ازدواج بیشتر است. سوال اصلی که پیش می‌آید؛ زمان مناسب بعد از مرگ همسر برای اقدام به ازدواج است. اما مساله اصلی سوگی است که به راحتی فراموش نمی‌شود! با مرگ همسر بسیاری از جوانب زندگی دچار تغییر خواهد شد. و برای اینکه فرد با چنین شرایطی سازگار شود، نیازمند زمان بیشتر است.

به طور کل ازدواج بعد از فوت همسر ایرادی ندارد، به شرطی که هیجانات و عادات رابطه قبلی همچنان باقی مانده باشد. برای ازدواج مجدد باید به نکات مهمی توجه داشته باشید و از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله زمان مناسب ازدواج و نکات مهمی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر

غم از دست دادن همسر تا مدت ها فرد را با مشکلات روحی و روانی درگیر می‌کند. اما به طور کل بازه زمانی مناسب برای ازدواج بعد از فوت همسر، 6 تا 12 ماه است. که فرد هیجانات و احساسات خود را مدیریت کند و مرحله سوگ را سپری کرده باشد. اما این مدت برای افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای هر فرد یک نسخه پیچید.

اگر بخواهیم زمان دقیق ازدواج بعد از فوت همسر را مشخص کنیم، باید به بررسی برخی از نکات و وضعیت روحی و روانی فرد بپردازیم. به دلیل اینکه تا زمانی که فرد درگیر غم و اندوه بعد از مرگ همسر است؛ سلامت روانی خوبی ندارد. و احساس گناه را همراه خود حمل خواهد کرد. به همین دلیل باید ثبات روانی وجود داشته باشد تا فرد برای ازدواج مجدد اقدام کند.

نکات مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر


ازدواج بعد از فوت همسر باید به مرحله پذیرش مرگ رسیده باشد. برای اینکه جهت ازدواج اقدام کنید؛ باید به نکات مهم توجه داشته باشد. در این بخش مقاله راجع به نکات مهم قابل توجه قبل از ازدواج مجدد اشاره کرده ایم.

📌 مرگ همسر را پذیرفته اید | ازدواج بعد از فوت همسر

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید مرگ همسر را پذیرفته باشید. باید با خود شفاف باشید و احساسات را برون ریزی کنید. زمانی که نشانه های زیر را داشته باشید؛ زمان ازدواج مجدد فرا نرسیده است.

🔻 هنوز احساس گناه دارید که زنده اید و همسرتان نیست.

🔻همچنان از مشاهده جای خالی همسر عصبانی و ناراحت می‌شوید.

🔻 هنوز احساس می‌کنید که باید به او متعهد باشید.

🔻عذاب وجدان دارید.

📌 دلیل ازدواج مجدد فرار از خانه نیست

برای اینکه جهت ازدواج بعد از فوت همسر اقدام کنید؛ باید مطمئن شوید که برای فرار از خانه این کار را انجام نخواهید داد. احساس تنهایی و سنگینی شرایط زندگی برخی از افراد را با وجود عدم فراموشی همسر سابق به سوی ازدواج سوق می‌دهد. اگر دلیل ازدواج شما فرار از تنهایی است؛ از این کار دست بکشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی کلیک کنید.

📌 فرد جدید را با همسر سابق مقایسه نمی‌کنید

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید این را به خاطر داشته باشید که همسر جدید را با همسر سابق مقایسه نکنید. باید فرد جدید را با تمام خوبی ها و بدی هایش بپذیرید و زندگی مشترک را آغاز کنید. اگر همیشه در حال مقایسه خواهید بود؛ زمان ازدواج فرا نرسیده است.

📌 برنامه های دیگر ندارید | ازدواج بعد از فوت همسر

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید تمام تمرکز خود را بگذارید و برنامه دیگری نداشته باشید. زمانی که وارد رابطه جدید می‌شوید باید زمان و انرژی لازم را صرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. ازدواج نیازمند رسیدگی و حوصله است. اگر حوصله و زمان کافی ندارید؛ برای ازدواج اقدام نکنید.

📌 شرایط را برای همسر جدید توضیح دهید

یکی از کارهایی که باید برای ازدواج بعد از فوت همسر انجام دهید، توضیح شرایط برای همسر جدید است. باید حالات روانی و روحی را به همراه وضعیت زندگی به کیس جدید توضیح دهید. تا او نیز به درک درستی از شرایط و پذیرش برسد.

📌 شرایط فرزندان را در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که قبل از ازدواج بعد از فوت همسر باید انجام دهید؛ در نظر گرفتن شرایط فرزندان است. اگر فرزند دارید باید نظر آنها را برای ازدواج در نظر داشته باشید. اینکه فرزندان در ابتدا احساس خوبی نداشته باشند بسیار طبیعی است. در این شرایط باید فرزندان خود را درک کنید و راجع به نیازهای خود با آنها صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل سوگ کلیک کنید.

📌 احساسات خود را در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که برای ازدواج بعد از فوت همسر باید انجام دهید، در نظر گرفتن احساسات است. اگر دلتنگ همسر خود شدید این موضوع را قایم نکنید و بروز دهید. همسر جدید باید شریک غم و ناراحتی شما باشد. با او درد و دل کنید و صادقانه احساسات خود را بیان کنید.

کلام آخر

ازدواج بعد از فوت همسر یک امر طبیعی و نیاز بشر است. اما برای این ازدواج باید زمان مناسبی را در نظر داشته باشید تا مبادا با پیامدهای روانی روبرو شوید. اول از سلامت روان خود مطمئن شوید و سپس برای ازدواج اقدام کنید. و حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از فوت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 


منبع: ازدواج بعد از فوت همسر

[ بازدید : 6 ]

[ شنبه 19 اسفند 1402 ] 10:06 ] [ آواژه ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]